Про автора
Вітаю Вас на моєму особистому блозі
та запрошую до спілкування!
Психологічна служба Піщанської гімназії
Система психологічного супроводу
навчально-виховного процесу Піщанської гімназії
Піщанської сільської ради
Мета:
формування компетентної, психологічно зрілої особистості з розвинутою
самосвідомістю, підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного
процесу та сприяння розвитку їх у взаємодії.
Завдання:
- систематичне відстеження статусу дитини і динаміки його розвитку в процесі шкільного навчання;
- профілактика шкільної дезадаптації і порушень механізмів соціалізації дітей;
- своєчасна корекція порушень, що перешкоджають повноцінному розвитку і навчання учнів;
- розвиток психолого-педагогічної компетентності (психологічної культури), підвищення психологічної і правової грамотності учнів, батьків, педагогів;
- професійне самовизначення учнів;
- робота з обдарованими учнями;
- психологічна підтримка дітей, які опинилися у важкій життєвій ситуації.
- впровадження відновних практик як шлях до реалізації гуманних взаємин в учнівському колективі, до взаємоповаги, порозуміння, розвитку особистості кожного учасника навчально-виховного процесу школи.
Основні
напрями діяльності практичного психолога:
Основними
видами діяльності практичного психолога є: психологічна просвіта, психологічна
профілактика, консультативна діяльність, психологічна діагностика, психологічна
корекція.
У будь-якої
конкретної ситуації кожен вид роботи може бути основним в залежності від тієї
проблеми, яку вирішує практичний психолог.
1.
Психологічна просвіта - формування у педагогів, адміністрації
навчального закладу, батьків і дітей потреби в психологічних знаннях, бажання
використовувати їх в інтересах власного розвитку, створення умов для
повноцінного особистісного розвитку і самовизначення на кожному віковому етапі.
2. Психологічна
профілактика - це спеціальний вид діяльності практичного психолога,
спрямований на збереження, зміцнення і розвиток психологічного здоров'я дітей
на всіх етапах розвитку.
3. Психолого-педагогічне
консультування - консультування дорослих і дітей з питань
розвитку, навчання, виховання в умовах освітнього закладу.
4. Психологічна
діагностика - поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів,
визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, їх
потенційних можливостей в процесі навчання і виховання, а також виявлення
причин і механізмів порушення в навчанні і розвитку.
5. Корекційно-розвивальна
робота - активний вплив на процес формування особистості і збереження
індивідуальності дітей, забезпечення відповідності розвитку дітей віковим
нормативам, надання допомоги педагогічному колективу в індивідуалізації
виховання і навчання дітей, у розвитку їх здібностей і нахилів.
Всі
перераховані вище напрями роботи практичного психолога дозволяють дотримуватися
в школі психологічних умов, необхідних для повноцінного психічного розвитку і
формування особистості дитини, тобто служать цілям психологічної профілактики.
Питання, за якими
можна і потрібно звертатися до практичного психолога:
1. Труднощі
в навчанні
2.
Взаємовідносини у класі
3.
Взаємовідносини з батьками
4. Вибір
життєвого шляху
5.
Самоврядування та саморозвиток
Основне
правило роботи психолога - КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ.
Емоційний
стан учня, його спроможність долати труднощі, ставити цілі та реалізовувати їх,
відчуття успіху є важливим напрямом як психодіагностичної, так і корекційної
роботи психолога.
Психолог
застосовує різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації,
рольові ігри, арт-терапію, психокорекційні тренінги. Це дозволяє ефективніше
допомагати учням у вирішенні їхніх проблем, налагодженні стосунків між собою,
батьками та вчителями.
Багато чого
залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще,
якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й
консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними.
Багато чого
залежить і від середовища, в якому живе учень. Адже будь-яка психологічна бесіда,
тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.
Шановні батьки та вчителі!
Давайте разом нести добре, мудре,
позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові
та добра!
Немає коментарів:
Дописати коментар