- Пам’ятайте, що заборона й
підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності. Лише
зрозумівши причини агресивної поведінки та усунувши їх, ви можете
сподіватися, що агресивність вашої дитини подолано.
- Дайте дитині можливість виплеснути
свою агресію, перенесіть її на інші об’єкти. Дозвольте їй побити подушку
або розірвати “портрет» свого ворога, й ви побачите, що в реальному житті
агресивність у цей момент знизилася.
- Показуйте дитині особистий приклад
ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву або невтішних
висловлювань про своїх друзів чи колег.
- Нехай ваша дитина в кожний момент
відчуває, що ви її любите, цінуєте та приймаєте такою, якою вона є. не
соромтесь зайвого разу приголубити або пожаліти її. Нехай вона бачить, що
потрібна й важлива для вас.
- Стримуйте прагнення дитини
провокують сварки з іншими. Треба звертати увагу на недружелюбного погляду
одне на одного або бурмотання чого-небудь із образною собі під ніс.
Звичайно, у всіх батьків бувають моменти, коли ніколи або бракує сил
контролювати дітей. І тоді найчастіше вибухають «бурі».
- Не прагніть припинити сварку,
звинувативши іншу дитину в її виникненні й захищаючи свою. Намагайтеся
об’єктивно розібратися в причинах виникнення непорозумінь.
- Після конфлікту обговоріть з
дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини,
які призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші можливі способи виходу з
конфліктної ситуації.
- Не обговорюйте при дитині проблеми
її поведінки. Вона може переконатися в думці про те, що конфлікти
неминучі, і продовжуватиме провокувати їх.
- Не завжди варто втручатися у сварки
дітей. Наприклад, коли двоє дітей під час гри щось не поділили й почали
сваритися, краще поспостерігати за цим конфліктом, але не втручатися в
нього, тому що діти зможуть знайти мову, і при цьому вони вчаться
спілкуватися одне з одним. Якщо ж під час сварок одна дитина завжди
перемагає, а інша виступає «жертвою», варто припинити таку гру, щоб запобігти
формуванню страху в переможеного.
За О. А. Атемасова
«Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери молодших школярів». – Х.: Вид-во
«Ранок», 2010, с. 106.
Немає коментарів:
Дописати коментар