Про психологічну службу

    

      Про автора


Вітаю Вас на моєму особистому блозі 

 та запрошую до спілкування!

Психологічна служба Піщанської гімназії





Система психологічного супроводу
навчально-виховного процесу Піщанської гімназії Піщанської сільської ради

Мета: формування компетентної, психологічно зрілої особистості з розвинутою самосвідомістю, підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу та сприяння розвитку їх у взаємодії.
Завдання:

  • систематичне відстеження статусу дитини і динаміки його розвитку в процесі шкільного навчання;
  • профілактика шкільної дезадаптації і порушень механізмів соціалізації дітей;
  • своєчасна корекція порушень, що перешкоджають повноцінному розвитку і навчання      учнів;
  • розвиток психолого-педагогічної компетентності (психологічної культури), підвищення психологічної і правової грамотності учнів, батьків, педагогів;
  • професійне самовизначення учнів;
  • робота з обдарованими учнями;
  • психологічна підтримка дітей, які опинилися у важкій життєвій ситуації.
  • впровадження відновних практик як шлях до реалізації гуманних взаємин в учнівському колективі, до взаємоповаги, порозуміння, розвитку особистості кожного учасника навчально-виховного процесу школи.


Основні напрями діяльності практичного психолога:
Основними видами діяльності практичного психолога є: психологічна просвіта, психологічна профілактика, консультативна діяльність, психологічна діагностика, психологічна корекція.
У будь-якої конкретної ситуації кожен вид роботи може бути основним в залежності від тієї проблеми, яку вирішує практичний психолог.
1. Психологічна просвіта - формування у педагогів, адміністрації навчального закладу, батьків і дітей потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку, створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення на кожному віковому етапі.
2. Психологічна профілактика - це спеціальний вид діяльності практичного психолога, спрямований на збереження, зміцнення і розвиток психологічного здоров'я дітей на всіх етапах розвитку.
3. Психолого-педагогічне консультування  - консультування дорослих і дітей з питань розвитку, навчання, виховання в умовах освітнього закладу.
4. Психологічна діагностика - поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, їх потенційних можливостей в процесі навчання і виховання, а також виявлення причин і механізмів порушення в навчанні і розвитку.
5. Корекційно-розвивальна робота - активний вплив на процес формування особистості і збереження індивідуальності дітей, забезпечення відповідності розвитку дітей віковим нормативам, надання допомоги педагогічному колективу в індивідуалізації виховання і навчання дітей, у розвитку їх здібностей і нахилів.     
Всі перераховані вище напрями роботи практичного психолога дозволяють дотримуватися в школі психологічних умов, необхідних для повноцінного психічного розвитку і формування особистості дитини, тобто служать цілям психологічної профілактики.
Питання, за якими можна і потрібно звертатися до практичного психолога:
1. Труднощі в навчанні
2. Взаємовідносини у класі
3. Взаємовідносини з батьками
4. Вибір життєвого шляху
5. Самоврядування та саморозвиток
Основне правило роботи психолога - КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ.
Емоційний стан учня, його спроможність долати труднощі, ставити цілі та реалізовувати їх, відчуття успіху є важливим напрямом як психодіагностичної, так і корекційної роботи психолога.
Психолог застосовує різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації, рольові ігри, арт-терапію, психокорекційні тренінги. Це дозволяє ефективніше допомагати учням у вирішенні їхніх проблем, налагодженні стосунків між собою, батьками та вчителями.  
Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними.
Багато чого залежить і від середовища, в якому живе учень. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.

Шановні батьки та вчителі!
Давайте разом нести добре, мудре,
позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові та добра!



Немає коментарів:

Дописати коментар